Städ och fix

Med rutiner kommer även städning.
Har bestämt mig att försöka städa hemma varje tisdag Freja lämnas på dagis. Dammsuga, Moppa och damma. Resten av veckan får spenderas på annat vis. Ta det lugnt, promenader osv. Tänkte att jag ska försöka lära frejjse att städa sitt rum också. Det är inte lätt det där. "jag lovar mamma jag ska städa sen!" men det där sen utvecklas ofta till gap och skrik eller jag orkar inte. Haha. Men får skylla mig själv. Inte lärt henne från början. Loke däremot. Han kommer få lära sig tidigt ;) det är inte att jag förbjuder dom att leka och allt som hör till. Men att röja i sitt egna rum ska de kunna göra. Dom andra rummen är mitt och Thommys jobb tills de är såpass stora att hjälpa till :)

Får Lokes gamla vagn såld idag också. Känns bra att bli av med åbäket!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0