Tankspridd

Jag har aldrig nekat någon att ha sin egna tanke om något. Hoppas jag iaf. Alla måste få tänka fritt, tänka förbjudet, tänka i smyg och tänka på allt. Jag pratar inte porr nu. Utan i största allmänhet. Det är en sak att yttra sig om sina tankar. Vilket inte alltid är det bästa. 
Torka inte arslet innan du skitit. 
Ibland är det bättre att hålla käft. Men andra gånger kan det vara bra att säga för mycket. 
Ja ibland är det en balansgång. Vad kan man säga ich till vem?

Vissa tankar och ord kan leda till konflikter. Saker du kanske inte vill ta. Jag kan ärligt erkänna att jag kan vara konflikträdd. Så in åt helvete. Men bara i vissa fall. Andra gånger tar jag mer än gärna konflikten. För jag vet att det jag säger är rätt nu och för stunden. 

Samtidigt som jag vet att jag kanske allt för ofta kniper käft fast jag borde säga något. Något som någon reagerar på. Andra gånger vill jag ge personen en örfil med en stol i ansiktet. Men jag är ingen våldsam person. Varken psykiskt eller fysiskt. Verbalt eller icke verbalt. Inte min grej. 

Jag har alltid varit blyg. Den där döda fisken som flyter med strömmen. När jag fick barn och när jag väl började plugga bestämde jag mig. Ingen ska sätta sig på mig. Jag ska ta för mig ich vara mig själv.

Oftast är jag den jag vill vara. Men de finns de gånger jag inte vågar. Inte vågar stå på mig. Vara mig själv. Eller säga min tanke. Min tanke och åsikt är lika mycket värd som någon annans. Men den varken syns eller märks. För jag vågar inte yttra mig. Då kommer denna nagelbitande osäkra människan fram igen. Fy bubblan för den. 

Nej stå på er. Låt ingen annan göra det. Vädra dina tankar och dina åsikter!

Puss














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0