Skottlossning

Det har varit skottlossning. Precis vid vårat hus. Eller precis och precis. Men precis vid lekparken. Där jag brukar vara med mina barn. Lekparken som jag ser från min balkong. Obehagligt.

Grymt jävla obehagligt måste jag erkänna. 
Det är för nära. 
Klockan var typ tio i nio när Thommy ringer och frågar vart jag är. På jobbet såklart. Varit och fikat hos Jessica innan. 
Om jag inte fikat hade jag cyklat hemifrån tio i nio. 
Tio i nio var det skottlossning. Sjukt egentligen. Tänk om jag hade cyklat hemifrån då? Hade jag hamnat mitt i allt? Eller precis hunnit förbi? Eller mött den person Thommy sett från balkongen springa från platsen?
Obehagligt är ordet. Sjukt. 

Tänk om det varit barn ute?! Eller någon annan för den delen. Eller att ett skott gått in i en lägenhet? Vad hade hänt då?! 
Nej usch.
Ge varandra en extra kram idag. Det behövs. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0