Jobb

Ibland kan jag bli kluven. Missförstå mig inte. Jag trivs otroligt bra på mitt jobb och känner att jag har svårt att byta bort det. Kollegorna och arbetet passar mig som handen i handsken. 
Omvårdnad och omsorg är något som ligger mig varmt om hjärtat. 

Jag har alltid varit en vårdande person. Tycker om att jobba nära både patient/brukare ich personal. Det är inte min melodi att jobba ensam samtidigt som det kan vara otroligt skönt att vara för sig själv ibland. 
Jobba med kroppen är viktigt samtidigt att sitta vid en dator en stund kan få en att samla energi. 

Ibland kan jag även känna att jag bryr mig för mycket. Jag tror gott om alla människor omkring mig tills någon bevisar motsatsen. 
Jag har fått höra att jag ska sköta mitt eget flera gånger men jag kan inte låta bli att bry mig och hjälpa. Men även detta kan vara svårt då man inte alltid kan klona sig eller hjälpa en person som inte vill bli hjälpt. 

Innan jag fick Freja jobbade jag som telefonsupport. Jag satt i telefon hela dagarna och pratade med kunder som hade problem med tvn. Jag hade kollegor nära inpå och det var nära till skratt. Men det var stillasittande. Där satt man dag ut och dag in. 
De som rökte var de enda som faktiskt lyfte på arslet emellanåt och fick frisk luft. 

Sen fick jag Freja. Bestämde mig att inte gå tillbaka till jobbet. Men vad ville jag göra?
Sökte till undersköterskeutbildning för att ha något att göra. Och jag träffade rätt! Det här var det jag ville göra. 

Sen blev jag erbjuden jobb på sjukan. Inte alls intressant enligt mig. Äldreboenden var mer min melodi. 
Men jaja jag testar väl då. Och ja! Även detta blev rätt. 

Nu jobbar jag natt. Har samma team varje natt om alla är friska. Man jobbar nära inpå och lär känna sina medarbetare. Och det ligger mig nära. Jag tycker om det. Och jag bryr mig. 

Men det kanske är fel i vissa lägen. Men då får jag ta den fighten när den uppstår. Gör jag backar mer än gärna upp en extra gång och ser till att alla gör rätt för sig. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0