Prioriteringar

Alla prioriterar olika. Och det är upp till var och en att veta vad som är deras prioriteringar. Du väljer själv vad som är prio ett, två, tre osv. Men det är även du som väljer vad du vill lägga din tid på. 
Ibland kan man tycka att någon prioriterar fel. Men för dom är det rätt. 
Men hur kan man säga till personen att man tycker att de gör fel? Har man rätt att säga till den personen?

Vissa anser att de lägger tid på en sak samtidigt som någon annan inte tycker att de lägger en sekund på det. Vart brister det och har det brustit?

Jag har länge haft väldigt dålig självkänsla, varit blyg och rättat mig i ledet. Aldrig sagt ifrån och har tagit en del skit i mina dagar. 
Nu äntligen börjar jag bli säker i mig själv och min kropp men kan fortfarande känna att jag är prio tusen i någon annans liv där jag kanske vill ligga på tio tio eller iaf tjugo. Men samtidigt så anser jag att jag inte ska spilla min tid på detta. Om den personen inte vill engagera sig mig eller mina barn är det deras förlust. Inte tvärtom. Men ska jag då lägga den tiden på personen för att förklara det här? För den kanske tycker att den lägger tillräckligt med tid på
Mig?

Svår fråga detta är. Vad prioriterar du i ditt liv? Och vad får gå före något viktigt? 





Kommentarer
Sandra

Där tog du verkligen orden ur munnen på mig! Hoppas du och hela familjen mår bra!

2014-02-09 @ 23:55:23
URL: http://sandramarijagrbic.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0