Onsdag

Snöoväder som heter duga! Imorse tog jag kloke i vagnen och Freja i pulkan. Slet som ett djur med vagnen. Fastnade överallt pga all snö.
Jag älskar vintern och nästan allt som hör till. Det vill säga snön, julen, pulkaåkning och allt annat.
Men att jobba sig fram i snö samtidigt det blåser som ett as plus att försöka skjuta en vagn framför sig är inte det lättaste.
Freja satt snällt i pulkan och frågade flera gånger om hon skulle kliva ur för det var tungt. Hon var ju den lätta! Hon åkte ju på snön. Det gör inte vagnen.
Får skaffa skidor att sätta på vagnen kanske man kan ta sig fram.

Taket här hemma börjar ta form. Imorn får jag nog lampor och krokar på plats. Krokarna ska vara på väggarna, inte taket. Men ändå.
Längtar tills den är klar. Då ska det beställas hem kort så jag kan göra tavlor och möbler ska köpas när jag har råd. Mys.

Sen, nån gång, om typ kanske tusen år ska jag ta tag i sovrummet. När jag har orken. Och tiden. För det rummet ska jag för sjutton gubbar fixa helt själv. Det har jag bestämt mig för. Där ska inget tak sänkas. Inget golv som ska flytspacklas och allt därtill.
Taket ska målas, väggarna ska göras rent från alla lager tapet och golvet ska läggas. Det fixar jag. Nått tips här och där kanske behövs men jag ska göra jobbet!

Sitter och myser i soffan. Stora äter en kvällsmacka innan hon ska i säng och liten rejsar runt i gåstolen och sträcker sig efter att som man kanske når.

Nu vill jag gå och lägga mig. Men får väl avvakta tills barnen sover sött i sina sängar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0