Terapi

Alla tar vi till någon form av terapi när man mår sisådär. Man ventilerar till en vän, förälder, skriver ner allt eller gör något för att skingra tankarna.
Diska kan få mig att slappna av. Eller baka. Jag kan få knäpp enligt vissa och baka som en tok en period. Men det ligger något bakom det oftast. Vissa gånger bakas det för att det måste. Nån fyller år eller liknande.

Men idag har vi gjort knäck och ischoklad jag och Freja. Tänker baka saffranskaka eller längder sen. Och för två anledningar. Det är för sjutton jul och då ska frysen fyllas till brädden med gott julmums. Men också för att skingra mina tankar.
Egentligen är det ganska töntiga tankar men när man samlar ihop alla så blir det iaf en liten sjö och det tynger mig.
Ett hav skulle få mig att drunkna och det är inget jag skulle klara. Tror jag. För jag har aldrig varit där. Har hållt mig till mina små sjöar som får mig vissa dagar att bli lite deppad. Men hey!! Imorn är det glömt.

Tills nästa gång jag ska baka!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0