Torsdag

Nu är torsdagen förbi och vi tar helg. Skulle alltid vilja ha fyra dagars helger istället för två. Riktigt skönt.
Får se till att vinna pengar så jag har råd att gå ner i tid ;)
Om jag vann pengar. Så mycket pengar att jag kunde gå ner till typ 25-30% så skulle jag må bra.
Jag skulle vara givmild och bjuda mina nära på sånt jag tycker att dom är värda.
Jag skulle städa, laga mat, baka utan att gnälla. För jag skulle ha tiden och inte oroa mig för skit runtomkring.
Jag skulle säkra mina barns framtid och våran pension.
Jag skulle skänka pengar till behövande och se till att hemlösa fick det bättre.
Oj oj oj det är mycket jag skulle göra.
För även om jag skulle vinna mycket pengar skulle jag inte kunna vara lycklig och glad om jag visste att de runtomkring mig var bittra och snacka skit bakom min rygg. Vissa utav dem kan stanna där och passa på att kyssa mig i arslet samtidigt som många skulle få ta del av mitt liv.

Haha. Ja vilka tankar. Men det är väl så. De som verkligen behöver tar sig inte råd att köpa en lottjävel då och då för att vinna den där miljonen.

Men! Jag måste säga att man kan vara bra jävla lycklig utan överflöd av pengar.
Jag har mina älskade barn, sambo och hund. Min familj. Det är min miljon. Herregud! Om jag inte haft dom skulle dom där pengarna vara tråkiga. För vem ska jag lägga pengarna på?

Nog om pengar. När man har som minst vill man ha som mest. Är det inte så?

Jag är lycklig utan dessa pengar! Så det så!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0