Tisdag

1 januari 2013.
Nytt år.
Igår var alla magsjuka här hemma. Loke började. Sen blev det Thommy. På eftermiddagen Freja. Idag är alla pigga och glada igen. Förutom jag. Nu är det min tur. Ligger här i sängen och tycker mest synd om mig själv. Magsjuka är vidrigt. Värsta jag vet. Kräkas, skita, kräkas. Inte kunna äta. Kräks igen. Hua! Men än så länge kommer det ur andra änden. Haha. Men känner ändå att det är på g.

Nyåret då. Firades i mjukisbyxor, urtvättad tröja och håret på sniskan. Middagen bestod av korv och ägg. Jag och Loke. Resten sov. Kvart i tolv slog Thommy upp ögonen. Två minuter i väckte vi Freja och ställde oss på balkongen. Hel mysigt å se Freja kika på alla raketer.

Sen somnade hon om. Loke sov sig igenom tolvslaget och Vera låg och mös. Inte smällrädd överhuvudtaget. Skönt!

Jag och Thommy satt uppe och pratade. Pratade om allt och ingenting. Kände ett lugn och massor med kärlek när jag gick och la mig.
2013 kommer bli.

Eller vänta. Vera hoppade nyss upp till mig. Tittade på mig och sen kissade. I sängen! Som hon ville provocera mig. För i helvete! Nu har jag inte ens en säng att ligga i och tycka synd om mig själv.

Jag startar mitt år imorgon! God natt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0