Fredag

Jag tänkte på det där med att jämföra.
Tror inte jag jämför min ekonomi med någon annan. Däremot är jag alltid rysligt nyfiken vad alla andra tjänar. Jag vill inte tjäna minst. Men i vissa fall gör jag det. Men det behöver inte betyda att jag har minst pengar över efter alla räkningar är betalda. Det beror på vilket leverne man har.

Jag kan jämföra bakning. Jag älskar och baka. Men mina bullar blir tamigfan aldrig lika fina som andras bullar.
Men dom kanske smakar lika gott?

Mina barns utveckling jämför jag. Men det finns nog ingen som inte jämför. Mitt barn är bättre på det här jämfört med ditt barn. Och ditt barn är bättre på det där. Men ens egna barn är alltid bäst. Glöm inte det.

Jag kan vara en riktig bitterfitta emellanåt och undra hur alla orkar. Hur alla får ihop vardagen med allt den innehåller. Som ekonomi, trotsiga barn, sömnlösa nätter, få mat på bordet, tvätten som hopar sig, bada barnen, natta, natta sig själv i tid, ha ett liv och allt där till. Men för att orka så sätter man ett leende på läpparna och bakar chokladbollar!
För det tänker jag göra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0