Tisdag

Detta med å blogga. Den glöms liksom bort i allt kaos.
När man finner ett lugn på ett plan varför kan det inte infinna sig lugn på alla andra plan också?
Jag älskar att vara hemma. Kunna pyssla, städa, tvätta, ta hand om och leka med loke, umgås med Freja och Thommy, ta promenader med Vera. Då har jag mitt lugn.
Sen att jag är inne och jobbar emellanåt är för jag tycker om mitt jobb men framförallt för det ekonomiska planet. Vi skulle inte gå runt om jag inte hoppade in ibland. Samtidigt som jag försöker spara ihop dagar så jag har till senare.

Jag längtar efter att jag kan åka till affären, storhandla utan att behöva räkna och hålla koll på vad jag handlat. Lyxa till det med en dyr köttbit eller bara en dyrare jävla falukorv. Men vi är inte där ännu. Och fan så drygt det är.

Att kunna unna sig en semester på sommaren. Jag pratar inte om tre veckor utomlands för det är inte intressant.
Men en vecka någonstans i Sverige, Leksand kanske? Eller varför inte uppåt i landet? Eller ner till skåneland.
Som sagt. Vi kommer dit!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0