Torsdag

Att döma någon efter utseende eller jämföra sig med andra är något man gör. Vissa ofta andra sällan. Men det sker.
Jag själv vet att jag gör det minst en gång om dagen. Eller nja. Jag vet inte. Jag studerar folk. Tittar gärna lite längre än vad som egentligen är tillåtet. Stirra gör jag inte. Men tittar i smyg. Funderar vad personen har för liv.
Vissa syns det på, tycker man iaf och då dömer man personen.
Där kommer hon med svart smink, kängor, trasiga jeans, svart smink och går sådär hafsigt. Hon måste måste vara värsta emo, lyssna på konstig musik och ha självmordstankar. Men se där! Så behöver det inte alls vara. Hon kanske bara tycker om att klä sig så!

Jag försöker att inte döma folk längre. Vi alla är så olika men ändå så sabla lika. Jag har haft fel om många. Personer som sett ut på ett visst sett, som jag kanske stört mig på. Några gånger senare har man pratat med personen och den är inte alls som man trott.

Jämföra sig gör man också. Jämför kroppar, liv, ekonomi och allt som går att jämföra.

Men från och med nu. Sluta med det. Lev ditt egna liv. För du blir tamigfan inte lyckligare att jämföra och döma. Du mår bara sämre. Skit i andra och sköt dig själv. För det tänker jag göra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0