Freja vs Loke

Nu menar jag inte att man ska jämföra sina barn så heller. Men förlossningen med båda barnen var lätta, snabba och bra. Men med Frejas fanns det saker som hade kunnat vara bättre.
Jag var inte på samma nivå som uskan och visste väl inte riktigt vad jag gett mig in på ;)
Men Lokes där hade jag full kontroll. Jag bestämde och allt klickade med både barnmorska och uska. Allt var toppen. Så visst vissa saker är bättre andra gången.
Första tiden med Freja bestod av sömn när hon sov. Rutinerna fanns inte och man körde sitt eget rejs.
Ja vi kör fortfarande vårt rejs men vi har mer rutin, mindre sömn och mer koll på läget. Man känner sig mer säker.

Jag älskar mina barn mer än vad som känns möjligt. De har gett mig erfarenheter som jag kan bära med mig resten av mitt liv och dom får mig att må bra.

Visst vissa stunder vill jag låsa in mig och gömma mig, skrika högt och sparka ner en lyktstolpe pga trots och skrik. Men visst hör det till? Man lär sig även av det. Och man kan se tillbaka på det och skratta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0