Torsdag

Jag behöver en paus. Sedan 1 april (vilket skämt! 2 april då!) har jag varit student. Jag har svårt att sätta mig in i detta då plugghuvudet är kvarglömt någonstans.
Svenska 2 (enligt mig svenska B) och Religionskunskap 1 (a) ska studeras.
Detta för att jag vill komma in på högskolan. Men jag är fortfarande inte säker på mitt val. Vill jag bli sjuksköterska? Jag har alltid sagt att någon dag vill jag bli det, men inte nu. Kanske om tio år? Men nu sitter jag alltså här. I skolbänken för att kunna söka till Sjuksköterska. Känner mig kluven. Men jag vet samtidigt att jag kommer trivas med jobbet. Det ger så mycket samtidigt som man missar otroligt mycket patient/kund kontakt. Speciellt om man jobbar på sjukhus för dy bubblan vad de får slita, springa, härja, sätta dropp. Vara överallt. Medans vi undersköterskor faktiskt träffar patienterna.
 
Jaja! Det visar sig, vet ju inte ens om jag kommer in.
Har skrivit klart allt i modul 1 som ska vara inlämnad imorgon och är snart klar med modul 2 som ska lämnas in om en vecka. Känns bra men fasiken vad ringrostig man är. Speciellt när man har helt fel bok..... Eller en felaktig bok utav tre.
TRE böcker till en kurs. Håll i mig! Helt galet för fasiken, Men så e läget liksom.
Nej just nu behöver jag en spark i arsel, någon som har en till övers?


Kommentarer
Camilla

Skickar över en....kan dock behöva en själv, så jag kommer igång och kommer ut och går mina powerwalk´s igen ;)

2013-04-05 @ 00:33:24
URL: http://camillaanderssonskane.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0