måndag

Sitter i kön till försäkringskassan.
Setat med detta förbannade i nån timme nu. Föräldrapenning är skit. Betala ut samma summa, samma dag, till alla varje månad. Varför ska det vara inkomstgrundande och allt sånt. Vafan.

Från början stod jag som ensam vårdnadshavare på Loke. Av nån konstig anledning. Och eftersom jag ALDRIG haft koll på hur många dagar man får hit och dit så tyckte jag att jag hade tur som kunde vara hemma till januari 2014. Tji fick jag. haha. Nästan ett halvår tidigare måste jag börja jobba. Min lilla skrutt kommer vara ett år och nån månad. Precis som frejjse. Men jag får vara hemma praktiskt taget hela sommaren.
Lagt in föräldradagar till och med sista juli. Så 1 augusti får man börja skolas in. Och om jag lyckas ska jag försöka få lägga in mitt egna schema till första perioden jag början. Skulle vara wonderful!

Sitter i kön då da. Började på köplats 182. Är nu nere på 40. Wohooo. Efter 20 minuter. Galet! TYcker synd om alla som jobbar på fk. Fy vilket jobb!

Imorn vaknas jobb. Upp tidigt för mig och frejjsebus. Usch! Vill ju mjukstarta med lämning på dagis klockan nio. Inte halv sju!
Jaja, det blir braaaaa. haha.

Kloke sitter brevid mig och kikar på datorn. Helt tyst och bara kikar. Han vägrar ligga still i sängen. När man kommer in till honom står han upp i sängen och tjoar. hihi. min sötis!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0