onsdag

Var ett tag sen jag skrev men appen i luren funkar inte alls.
Det är den som får mig att skriva. Drygt som tusan att plocka fram datorn. Används kanske en gång varannan vecka.
Men idag minsann. Åkte den fram. Har ansökt om dagisplats till kloke.
1 augusti får han förhoppningsvis börja. Får se hur det kommer gå och bli.
Dessa dagar på fk ville ju inte alls som jag ville. Inte det minsta insatt hur många dagar man får var. Vet fortfarande inte. Bara att dom räcker till sista augusti. Men jag väljer att spara så jag kan vara hemma över jul och nyår. Om jag får som jag vill.
Hur funkar det där egentligen... Med föräldradagar? Får en chef neka föräldraledigt?

tre utav fyra är förkylda här hemma. Lokis är nog värst. Min lilla skrutt. Snorig, febrig och allmänt kinkig. Sen kommer jag och sist Thommy som nästan är frisk. Frejjsan har klarat sig bäst och är på dagis igen. Skönt!

Thommy håller på å knälar i sitt rum. Äntligen kanske jag blir av med vapenskåpet i vardagsrummet ;) Håll tummarna!


Kommentarer
Sara O

De får inte neka om du meddelar med 2 månaders varsel, fast det gäller bara 3 perioder per barn. Så jag har tyvärr redan förbrukat min "garanterade" ledighet på Knut. Men jag har ju dagar kvar på Asta oxå om jag vill förlänga sommaren eller så :)

2013-01-16 @ 20:00:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0