Onsdag

Dagen började vid åtta. Känner mig bättre idag, vågar dock inte äta ngt då jag mådde riktigt risigt efter det jag åt igår. Surt. Men är inte speciellt hungrig.

Insåg efter att ha gett Freja och Loke frukost att lillherrn inte kissat sen igår. Hmm. Är det nu man ska bli orolig? Han är ju pigg! Läste runt på google och insåg att token är uttorkad. Jaha! Vatten dricker han ju men antagligen inte tillräckligt.

Åkte och köpte vätskeersättning som vi nu pytsar i honom. 10 ml var femte minut. Han tycker att vi är dryga. Han vill ju leka!
Men nu har han kissat iaf. En liten skvätt. Men det är en bra början.

Ser ingen anledning att ringa 1177 som kommer skicka oss till akuten. Där ska vi sitta och ge honom vatten och vätskeersättning. Om han varit slö så hade han fått dropp men han är uppe och leker. Kör runt och jagar hunden i lägenheten.

Jag och Freja har städat bort julen. Skönt som tusan att ha blivit av med allt skit. Om typ 11 månader ska det fram igen. Behöver inte ha det framme för länge i onödan känner jag.

Men det ekar tomt i fönstrena. Måste få upp lite gardiner och införskaffa lite flowers tycker jag. Det här går ju inte!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0