Måndag

Helgen har gått fort. Min fina underbara stora tjej fyllde fyra år i lördags.
Vad gjorde man innan hon kom?! Dagarna är fulla med saker nu. Allt från bus, bråk, skratt, tokeri och mys. Att hänga i en lekpark för mer än fyra år sen bestod antagligen av grill, öl och solande. Nu består den av jagande av barn, prat med andra föräldrar och ibland grillning. Och där kan man sitta en hel dag.
Jag tror alla föräldrar stannar upp. Ofta. Och tänker på hur mycket de älskar sina barn och hur stolt man är över dom.
Freja rymde för första gången igår. Hon skulle hem till några flickor som var i lekparken. Thommy fick tag på henne. Thommy pratar pedagogiskt med henne och jag är den som skäller. Igårkväll vaknade hon och var ledsen. Hon visste inte själv men jag förstod varför. Min stora lilla tjej. Tror hon insåg vad som blev fel. Och idag när vi var i lekparken lovade hon att inte gå någonstans. Duktiga fina frejjsa.
Hennes leende kan jag leva på länge och så fort hon inte är med så saknar jag henne samtidigt det kan vara skönt om trotset brakat loss den dagen.

Och så glad hon har varit hela helgen. Vänner och familj som grattat henne. Presenter i massor! Gott att äta. Men framförallt alla vänner omkring henne som lekt och härjat.
Hon sa senast idag att hon vill fylla år i många dagar, inte bara två ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

carooliiin.blogg.se

"Fyll inte ditt liv med dagar- fyll dina dagar med liv!"

RSS 2.0